Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση


Η μεγαλόκαρπη beef ντομάτα δίνει τον τόνο στην αγορά της επιτραπέζιας

Εκτύπωση
ntomates2.5.2018
Πυξίδα για την καλλιέργεια επιτραπέζιας ντοµάτας, θερµοκηπιακής και υπαίθριας, αποτελούν, σύµφωνα µε παραγωγούς και επιχειρηµατίες του χώρου, οι απαιτήσεις της λαχαναγοράς. Όπως µάλιστα τονίζει ο ∆ηµήτρης Ζωγόπουλος, εκπρόσωπος της εταιρείας Γεωργική Ανάπτυξη στη Μεσσηνία: «αν διαλέξεις κάτι για την λαχαναγορά θα… περάσει και στα σούπερ µάρκετ.

Το αντίθετο δεν θα συµβεί. Μέχρι στιγµής, η τάση δείχνει ότι µεγαλύτερη ανάγκη υπάρχει για την µεγαλόκαρπη (beef) ντοµάτα και ακολουθούν οι µικρόκαρπες (βελανίδι κ.α.) που θεωρούνται σπεσιαλιτέ προϊόν». Όσον αφορά αυτά καθ’ αυτά τα υβρίδια που επιλέγονται για καλλιέργεια ανά σεζόν, ο ίδιος τονίζει την κυριαρχία (σε ποσοστό 90%) του υβριδίου «Ελπίδα» στις καλοκαιρινές φυτεύσεις. Κάτι αντίστοιχο δεν συµβαίνει σε καµία άλλη εποχή µε κανένα άλλο υβρίδιο, µας εξηγεί.

Όταν κολλά η αγορά δεν κινούνται τα σπεσιαλιτέ (βελανίδια)

«Η επιλογή των ποικιλιών είναι θεµελιώδης. ∆ίνουµε βάση στην µεγαλόκαρδη (beef) ντοµάτα. Όχι ότι δεν υπάρχει ανάγκη και για άλλες», αναφέρει χαρακτηριστικά στην Agrenda ο ∆ηµήτρης Ζωγόπουλος. Και προσθέτει: «Θα µπορούσαµε να µπούµε στην λογική να έχουµε περισσότερα σπεσιαλιτέ προϊόντα (βελανίδια) αλλά όπως διαπιστώσαµε πέρσι, παρά το γεγονός ότι υπάρχει µια τάση προς αυτά, αν κολλήσει η αγορά τότε δεν κινούνται καθόλου, ενώ η beef θα πουληθεί έστω και µε χαµηλότερη τιµή όταν στην αγορά υπάρχει πρόβληµα.

Αν µια µονάδα λοιπόν έχει τα σπεσιαλιτέ στην πλειοψηφία της παραγωγής της, σε µια τέτοια περίπτωση είναι καταδικασµένη». Αυτός είναι και ο λόγος που σύµφωνα µε τον ∆ηµήτρη Ζωγόπουλο µια επιχείρησης παραγωγής κηπευτικών θα πρέπει να συνάπτει συµφωνίες µε ένα µεγάλο αριθµό αγοραστών και να µη δίνει σε κάποια αλυσίδα πάνω από το 20% των προϊόντων της. «Μόνο έτσι περιορίζουµε το ρίσκο», υπογραµµίζει ο Μεσσήνιος επιχειρηµατίας.

∆εν έχει βρεθεί η... Ελπίδα του Γενάρη

Αναφερόµενος στην επιλογή υβριδίου µας εξηγεί πως τα υβρίδια δεν συµπεριφέρονται το ίδιο αν τα φυτέψεις διαφορετική εποχή. Εκεί φαίνεται και η κυριαρχία ενός υβριδίου στην αγορά. Το καλοκαίρι η φύτευση του Αυγούστου είναι η ποικιλία «Ελπίδα», της εταιρείας Σπύρου που έχει πάρει 90% της αγοράς. «Για τις φυτεύσεις του Γενάρη δεν υπάρχει αντίστοιχο κυρίαρχο υβρίδιο. Με απλά λόγια δεν έχουµε βρει την… Ελπίδα του Γενάρη. Εµείς σαν εταιρεία δεν δουλεύουµε στο κοµµάτι του υβριδισµού όµως µπορούµε να πούµε την άποψή µας σε εταιρείες. Ούτως ή άλλως οι εταιρείες µας δίνουν υβρίδια, τα οποία τα έχουν προκρίνει από κάποιο γενετικό πρόγραµµα, πριν ακόµα βγουν στο εµπόριο, ώστε να τα δοκιµάσουµε και να αποφασίσουν στην συνέχεια αν θα προχωρήσουν εµπορικά ή όχι».

Επιπλέον, ο ∆ηµήτρης Ζωγόπουλος µας µίλησε και για την απόφαση της Γεωργικής Ανάπτυξης να ασχοληθεί µε τα σπορόφυτα. «Στο παρελθόν οι παραγωγοί µε τους οποίους συνεργαζόµασταν αλλά και εµείς θα έπρεπε να αγοράσουµε τα φυτά (για τις καλλιέργειες) από άλλα φυτώρια.

Επειδή όµως βλέπαµε πως εξελισσόταν η κατάσταση στην αγορά αποφασίσαµε να µπούµε και σε αυτόν τον κλάδο. Ήταν όµως µια πανάκριβη επένδυση η οποία ανήλθε στα 120.000 ευρώ το στρέµµα. Ο λόγος λοιπόν που µπήκαµε τόσο ενεργά στην παραγωγή και πώληση κηπευτικών, αυξάνοντας τις εκτάσεις των θερµοκηπίων µας, ήταν αρχικά, προκειµένου να αποσβέσουµε όσο πιο γρήγορα την µεγάλη αυτή επένδυση στα σπορόφυτα. Σήµερα έχουµε φτάσει στο σηµείο και οι δύο κλάδοι να είναι ισάξιοι», µας λέει ο επιχειρηµατίας.

Τέλος ο ∆ηµήτρης Ζωγόπουλος αναφέρθηκε και στα προβλήµατα που αντιµετωπίζουν επιχειρήσεις σαν την δική του οι οποίες δραστηριοποιούνται στον αγροδιατροφικό τοµέα σηµειώνοντας χαρακτηριστικά: «αυτή την στιγµή το κόστος φορολογικής συµµόρφωσης απέναντι στο κράτος φτάνει το 67%. Με αυτά τα δεδοµένα τα περιθώρια µας για κέρδος είναι ασφυκτικά. Οι ισορροπίες ώστε να κρατηθεί αυτή η δουλειά σε κερδοφορία είναι πολύ λεπτές».

Πηγή: agronews.gr - Διαμαντόπουλος Χρήστος







Έχουμε 258 επισκέπτες συνδεδεμένους
Επισκέψεις : 7528881
fbe

london produce
 

fruit logo en