Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση


Δελτίο Τύπου της ΕΣΕΕ σχετικά με τις μεγάλες απώλειες στο εμπόριο

Εκτύπωση
3.3.2011
«Μεγάλες απώλειες στο ελληνικό εμπόριο και εντονότερη δυσπραγία στην αγορά επιβεβαιώνουν τα στοιχεία και οι "δείκτες ασφυξίας"» Το εμπόριο καταγράφει μια «διαρκή» μείωση του τζίρου και συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ βιώνει την αποχώρηση χιλιάδων Μμε εμπόρων από το επάγγελμα.


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι εργοδότες στο εμπόριο μειώθηκαν το Δεκέμβριο 2010 σε 87.000, καταγράφοντας μία μείωση της τάξεως του 11%, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι σε 200.000 εμφανίζοντας μια μείωση που προσεγγίζει το 4%. Συγχρόνως, η δαμόκλειος σπάθη για λήψη νέων μέτρων απονευρώνει τις όποιες ελπίδες ανάκαμψης, αφού 6 στα 10 νοικοκυριά δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα και 4 στα 10 φοβούνται να καταναλώσουν.

Οι Δείκτες Κύκλου και Όγκου Εργασιών στο λιανικό εμπόριο επιβεβαιώνουν τη δυσπραγία, τη χαμηλή κατανάλωση, την ανύπαρκτη ρευστότητα και τα χιλιάδες λουκέτα, τα οποία τους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν κατά 30%.

Η κατάσταση στην αγορά και ιδιαίτερα στον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν τον τελευταίο χρόνο ιδιαίτερα προβληματική. Παρόλα αυτά, αυτή η πτωτική τάση δεν αποτελεί καινούργια εξέλιξη, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου των επιχειρήσεων και του όγκου των πωλήσεων έχει παγιωθεί. Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών το Δεκέμβριο του 2010 σε σύγκριση με το 2009 -χωρίς καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων- είχε μείωση κατά 17,1%, ενώ ο δείκτης του όγκου πωλήσεων παρουσίασε μείωση κατά 19,9%.

Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις από δεδομένα του ΙΝ.ΕΜ.Υ της ΕΣΕΕ
, ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου εκτός των καυσίμων το 2010, έφτασε περίπου τα 51 δις ευρώ, ενώ το 2008 έφτανε τα 57 δις ευρώ. Ο συνολικός τζίρος συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων από 65,9 δις, υπολογίζεται ότι το 2010 κυμάνθηκε στα 58,5 δις, δηλαδή έχει υποστεί μία μείωση περίπου 7,5 δις. Επιβεβαιώνεται, μάλιστα, ότι ο Έλληνας καταναλωτής, παρά το γεγονός ότι περιόρισε κατά πολύ τις μετακινήσεις του και μείωσε την κατανάλωση καυσίμων κατά 10% μέσα σ' ένα χρόνο, εντούτοις ελέω Ε.Φ.Κ πλήρωσε 25% περισσότερα.

Αναλυτικότερα, οι κατηγορίες καταστημάτων, οι οποίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση του κύκλου και του όγκου εργασιών το 2010, ήταν οι ακόλουθες:
α) «πολυκαταστήματα», -16,4% σε κύκλο εργασιών και -18% σε όγκο,
β) «έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικιακός εξοπλισμός», -34,5% και -34,6%,
γ) «ένδυση - υπόδηση», -21,9% και -23,6%,
δ) «βιβλία-χαρτικά», -14,3% και -16,7%,
ε) «φαρμακευτικά- καλλυντικά», -12,3% και -9,5%,
στ) «μεγάλα καταστήματα τροφίμων», -9,9% και -14,4%
ζ) «τρόφιμα-ποτά-καπνός», -15,1 και -20,0%,
η) «καταστήματα καυσίμων-λιπαντικών», +13,6% και -20,7%,
θ) «πωλήσεις εκτός καταστημάτων», -25%.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης αξιολογώντας την επισκόπηση των απολογιστικών στοιχείων του εμπορίου για το 2010 σχολίασε:

«Εξετάζοντας τα στοιχεία και τους δείκτες της πορείας της αγοράς τον τελευταίο χρόνο μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι δεν είναι μόνο η κατάρρευση της κατανάλωσης που έδωσε τη χαριστική βολή στο εμπόριο, αλλά δεν μπορούμε να μην παραδεχθούμε ότι όσο βουλιάζουν οι πωλήσεις, η ασφυξία στην αγορά θα γίνεται εντονότερη.
Η αλήθεια των αριθμών για τους εμπόρους είναι σκληρή και τα «διαρκή» αρνητικά πρόσημα δείχνουν ότι ακόμα δεν «πιάσαμε πάτο». Πρέπει, επιτέλους, να αντιμετωπίσουμε τα δεδομένα στο ελληνικό εμπόριο με σοβαρότητα και προσοχή και όχι επιπόλαια και καθησυχαστικά. Έχουμε την αίσθηση ότι κάποιοι μας θέλουν λιγότερους, κάποιοι τους βοηθούν σε αυτήν την επιδίωξη και κάποιοι δεν κάνουν τίποτα».
Έχουμε 249 επισκέπτες συνδεδεμένους
Επισκέψεις : 7003813
fbe

london produce
 

fruit logo en